Drift


Den traditionella affärsmodellen för drift av IT-miljöer är att ta betalt för problem som uppstår, dvs. löpande "brandsläckning". Oavsett om det sker mot löpande räkning eller som avräkning mot en tidsbank är kontentan att desto mer problem du som kund har, desto mer pengar tjänar leverantören.
Vår affärsmodell bygger därför på proaktivt arbete istället för traditionell "brandsläckning".

Abacom tar ett helhetsansvar för drift, underhåll och övervakning av hårdvara, operativsystem och eventuellt överenskomna programvaror till ett fast pris per dator/server och månad. Incitamentet flyttas därmed från att "mer problem ger mer pengar" till att "mindre problem ger högre lönsamhet", både för oss och dig som kund. Genom fast pris kan du som kund äntligen budgetera med verkliga siffror och få total kontroll över underhållskostnaderna för er IT-miljö.







Fjärrsupport

Tips! För hjälp, håll mus-pekaren över namnet.

Microsoft Windows - Quick
Microsoft Windows - Host
Apple Mac - Quick

Support

Behovet av hjälp för användarerelaterade problem kommer alltid att finns, därför finns vi tillgängliga antingen via telefon, E-post eller fjärrstyrning.
Fjärrstyrning av datorer och servrar gör att man kan lösa problem på distans. På så sätt sparar ni pengar och kan fortsätta med arbetet snabbare än att behöva vänta på en tekniker ska komma ut.
Skulle problemet inte kunna lösas genom fjärrstyrning, och telefoni kommer vi ut på plats för att åtgärda problemet snarast möjligt.


© Copyright 2013 Abacom AB. Alla rättigheter reserverade.